رشد کسب و کار با تبلیغات دیجیتال !

شیوا دستجردی:

تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چطور از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟

در این مقاله از مبحث دیجیتال مارکتینگ به بررسی این موضوع می‌پردازیم که تبلیغات دیجیتال چیست و چگونه استفاده از ابزارهای بازاریابی جدید می‌تواند اهرم رشد کسب و کارمان باشد و بطور کلی رشد کسب و کار با تبلیغات دیجیتال را بیان میکنیم.

64 درصد از مردم با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و شروع به خرید می‌کنند. درصد بالایی از این خریدها بعد از تماشای تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده است.

مردم زمان بسیار زیادی را آنلاین هستند و شما برای اینکه بتوانید کسب و کار کوچک خود را رونق دهید باید به صورت جدی در فضای مجازی حضور داشته باشید. این اتفاق باعث بالا رفتن آگاهی مخاطبین از برند شما و در نتیجه افزایش میزان فروش می‌شود. به همین دلیل است که تبلیغات دیجیتال دارای اهمیت زیادی در کسب و کار است.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال فرآیند انتشار مطالب تبلیغاتی از طریق پلت فرم‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها و هر نوع برنامه دیگری است که می‌توان به صورت دیجیتالی به آن دسترسی داشت.

این روش یک نوع استراتژی تبلیغاتی برگرفته شده از اطلاعات است که باعث نزدیکی فروشنده به خریداران می‌شود. از این طریق می‌توانید به مخاطبین کمک کنید تا سریع‌تر و راحت‌تر از مرحله تصمیم‌گیری برای خرید به مرحله خرید برسند.

?

چه چیزی تبلیغات دیجیتال را منحصر به فرد می‌کند؟

قدرت نفوذ تبلیغات دیجیتال به میزان محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و … که از آن‌ها استفاده می‌کنید بستگی دارد. بهتر است به منظور بالا بردن آگاهی مخاطبین از برندتان تبلیغات خود را در پلتفرم این سایت‌ها قرار دهید و از روند مورد علاقه‌ی مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی پیروی کنید.

این شکل از تبلیغات به شما این امکان را می‌دهد که در زمان مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید. آگهی‌های دیجیتال می‌توانند شخصی سازی شوند، و به شما کمک کند تا مشتری خود را قدم به قدم همراهی کنید؛ این امر باعث بالا رفتن میزان ارتباط شما با مشتری می‌شود. همچنین در بازگشت سرمایه نیز به شما کمک بسیاری می‌کند.

بالا بودن تنوع در این نوع از تبلیغات باعث می‌شود شما بتوانید بهترین روش را برای بالا بردن بازده کسب و کارتان انتخاب کنید. به عنوان مثال شما تصمیم می‌گیرید که استفاده از پلتفرم لینکدین برای تبلیغات برندتان بهتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی است. یا به عنوان یک کسب و کار مرتبط با مد و لباس ترجیح می‌دهید از اینستاگرام برای آگاهی بخشیدن به مخاطبینتان استفاده کنید. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در نتیجه بهتر است مناسب‌ترین را برای کسب و کارتان پیدا و انتخاب کنید.

بودن در مکان مناسب با استراتژی مناسب، هزینه‌ها را کاهش و باعث افزایش سود می‌شود.

در تبلیغات دیجیتال چه کارهایی باید کرد؟

در تبلیغات دیجیتال از شیوه‌های غیر معمول در مقایسه با تبلیغات سنتی استفاده می‌شود.

در تبلیغات سنتی کسب و کار شما به طور کلی به ارائه و تعریف کلی از برند برای عموم مردم می‌پردازد. مانند بیلبورد تبلیغاتی که در معرض عموم مردم قرار دارد. ولی در تبلیغات دیجیتال زمانی کسی تبلیغ شما را می‌بیند که واقعاً به دنبال آن باشد.

این با کلیک روی آگهی شما برای مشاهده تبلیغات دیجیتال تان فرق می‌کند. زمانی که از تبلیغات دیجیتال استفاده می‌کنید، می‌توانید از روش‌های هدف‌گیری پیشرفته‌ای بهره ببرید تا به مخاطب هدف خود برسید. این ویژگی هدف‌گیری، قابلیتی بسیار بالاتر از قابلیت‌های بازاریابی سنتی است که در آن تمام مردم در داخل و خارج از بازار هدف مورد توجه قرار می‌گیرند.

برخی از رایج‌ترین گزینه‌های هدف‌گیری تبلیغات دیجیتال عبارت‌اند از:

کلمات کلیدی: در این روش شما می‌توانید به صورت مستقیم به افرادی که کلمات کلیدی و عبارت‌های مربوط با کسب و کار شما را جستجو کردند برسید.

علایق برای رشد کسب و کار با تبلیغات دیجیتال: می‌توانید علایق مخاطبینتان را هدف بگیرید. پلتفرم‌هایی مثل گوگل و فیس بوک به کسب و کار شما اجازه می‌دهند تا با بررسی رفتارهای گذشته مشترکینشان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مشخصات جمعیتی: شما می‌توانید براساس اطلاعات جمعیتی مثل سن، محل زندگی و … به مصرف کنندگانتان دسترسی پیدا کنید.

-ساده باشید.

مخاطبین شما به اندازه تمام دنیا وقت ندارند تا صرف تبلیغات زیاد و سنگین شما کنند. نیازی به تهیه یک تبلیغ سنگین و پیچیده نیست. هر چه تبلیغ دیجیتال ساده‌تر باشد، مؤثرتر خواهد بود.

-از یک تبلیغ در چند جا استفاده نکنید.

تبلیغی که برای تلویزیون طراحی شده است، مناسب اینترنت و پخش در فضای مجازی برای رشد کسب و کار با تبلیغات دیجیتال نیست.

-از هویت برندتان پیروی کنید.

هویت برندتان است که شما را از سایر گروه‌ها متمایز می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید آگاهی از برندتان در بالاترین سطح قرار دارد، همیشه در استراتژی تبلیغاتتان هویت برندتان را قرار دهید.

-از تجربیاتتان استفاده کنید.

تجربیات خود را در آگهی‌ها حفظ کنید؛ تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد و بر روی آن تمرکز کنید. همچنین همیشه حواستان بر بروزرسانی پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف باشد.

امیدواریم از این مطلب رشد کسب و کار با تبلیغات دیجیتال استفاده کرده باشید.

۲۷ دی ۱۴۰۲ بدون دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.